kandydatów
Inspektor
Firma: Komenda Powiatowa Policji w Krakowie miejsce pracy: Kraków
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Realizacja zadań dla zapewnienia właściwego i terminowego sposobu przyjmowania, załatwiania i rozpatrywania skarg na policjantów i pracowników KPP w Krakowie i jednostek podległych. Przy wykonywaniu zadań istnieje złożoność procedur. Istniejące procedury wymagają umiejętności ich interpretacji. Zadania wiążą się z podejmowaniem uznaniowych decyzji dotyczących sposobu kończenia postępowań oraz konstruowania wniosków wynikających z ujawnionych nieprawidłowości, uchybień. Każde postępowanie wymaga indywidualnego podejścia, tak samo jak postępowanie administracyjne, zebrania dokumentacji i podjęcia decyzji co do sposobu jego zakończenia. Prowadzone postępowania i sprawy będące ich przedmiotem, wymagają umocowania prawnego i nie możliwe jest działanie w sytuacjach braku odpowiednich przepisów. Niedogodności związane z pracą to stres spwodowany terminowością zadań. Praca administracyjno-biurowa, w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Krakowie, w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym, w oświetleniu naturalnym oraz sztucznym, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy w wymuszonej pozycji ciała. Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze oraz dynamicznym, związane z poruszaniem się po budynku KPP w Krakowie. Stanowisko pracy znajduje się na 1 piętrze budynku, nie w pełni dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządów ruchu ( brak windy) są odpowiednio dostosowane toalety i ciągi komunikacyjne. Praca z wykorzystaniem komputera i sprzętu biurowego. Uwaga- pierwsza umowa opracę na czas określony z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej w korpusie służby cywilnej.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania wyjaśniające skargi na policjantów KPP w Krakowie i podległych Komisariatów Policji
- Koordynuje postępowania dyscyplinarne, czynności wyjaśniające oraz postępowania wyjaśniające skargi
- Analizuje materiały postępowań wyjaśniających skargi prowadzone przez wyznaczonych naczelników wydziałów i komendantów komisariatów Policji podległych KPP w Krakowie
- Prowadzi postępowania administracyjne
- Prowadzi rejestr skarg i wniosków według formularzy IntraDok oraz SWOP oraz przechowuje dokumentację skargową wg. obowiązujących przepisów
- Przekazuje informacje skargowe i poza skargowe koordynatorowi skargowemu w Wydziale Kontroli KWP w Krakowie
- Wprowadza w systemie SESPOL sprawozdania dotyczące wydarzeń nadzwyczajnych z udziałem policjantów i pracowników Policji i prowadzi w tym zakresie dokumentacje
- Opracowuje zestawienia statystyczne dotyczące sposobu przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków
- Gromadzi przepisy, wytyczne i polecenia dotyczące postępowań wyjaśniających skargi obywateli i przekazuje je funkcjonariuszom realizującym zadania z zakresu rozpatrywania skarg
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy administracyjnej lub pracy w obszarze skarg i wniosków
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość przepisów resortowych w zakresie organizacji służby w poszczególnych komórkach Policji
- Obiektywizm i wnikliwość w ocenie faktów
Pozostałe oferty pracy w firmie Komenda Powiatowa Policji w Krakowie
Wyświetleń: 82