kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie miejsce pracy: Kraków
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Zagrożenie korupcją, praca w terenie, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa), wyjazdy służbowe, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega głównie na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej, często w trudnych warunkach technicznych. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Prowadzi nadzór nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa oraz przeprowadza kontrole realizacji przez podmioty niepubliczne, na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej, zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Monitoruje, analizuje i ocenia realizację zaleceń pokontrolnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz przygotowuje projekty wystąpień w tym zakresie
- Monitoruje zjawisko przemocy w rodzinie, analizuje dane zawarte w okresowych sprawozdaniach jednostek szczebla gminnego i powiatowego realizujących zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie i opracowuje zbiorcze zestawienia, raporty, w tym formułuje proponowane (rekomendowane) kierunki działań systemowych
- Uczestniczy w planowaniu i podziale środków (weryfikuje i opiniuje wnioski powiatów w tym zakresie), opracowuje propozycje podziału dotacji i rezerw na realizację zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez powiat, z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym na realizację programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych i psychologiczno-terapeutycznych dla osób stosujących przemoc w rodzinie i prowadzenie specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, również dotacji w ramach Programu Osłonowego MRiPS. Sprawuje nadzór nad sposobem realizacji ww. zadań
- Prowadzi sprawy wynikające ze skarg, wniosków i interpelacji poselskich oraz bierze udział w kontrolach prowadzonych w związku z tymi sprawami, przygotowuje projekty odpowiedzi w tych sprawach.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe studia II stopnia na jednym z kierunków: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna, nauki o rodzinie, lub inne uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacjidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego co najmniej 3 lata w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie – potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- Zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie
- Aktualne poświadczenie bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej;
- Bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej w Polsce
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce i dokonywania interpretacji przepisów
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
- Umiejętność rozwiązywania problemów
- Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność i asertywność
- Umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych
- Umiejętności analityczne
- Gotowość do prowadzenia samochodu służbowego.
Pozostałe oferty pracy w firmie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Wyświetleń: 194