kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie miejsce pracy: Kraków
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz , praca pod presją czasu.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Uczestniczy w kontrolach sposobu realizacji zadań własnych gminy oraz zleconych z zakresu administracji rządowej określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz sposób wykorzystania środków finansowych przekazanych z budżetu Wojewody Małopolskiego na dofinansowanie tychże zadań. Opracowuje dokumentację pokontrolną
- Weryfikuje pod względem merytorycznym składane przez jednostki samorządu terytorialnego wnioski o przyznanie dotacji z budżetu państwa na realizację zadań związanych z rozwojem pomocy społecznej oraz monitoruje realizację zadań. Monitoruje sprawozdawczość, rozlicza przyznane środki dotacji oraz sporządza informacje zbiorcze z tego obszaru
- Monitoruje sprawozdawczość i zalecenia wydawane kontrolowanym jednostkom oraz przygotowuje materiały niezbędne do oceny stanu i skuteczności pomocy społecznej. Ocenia, analizuje oraz interpretuje dane zamieszczone w sprawozdaniach, sporządza okresowe analizy i sprawozdania dotyczące realizacji zadań przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej
- Weryfikuje pod względem merytorycznym składane przez jednostki samorządu terytorialnego wnioski o przyznanie dotacji z budżetu państwa na realizację zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej
- Prowadzi rejestr miejsc, w których gminy udzielają tymczasowego schronienia i dokonuje jego bieżącej aktualizacji
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketingdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej jednostce organizacyjnej pomocy społecznej, podmiocie realizującym zadania
z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej,
komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego, urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej – zabezpieczenie społeczne*- potwierdzone kopiami dokumentów
- bardzo dobra znajomość przepisów: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej w Polsce
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera (programy Microsoft Office)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
- komunikatywność
- odporność na stres
- umiejętność pracy pod presją czasu
- obiektywizm
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych, kryzysowych
- prawo jazdy kat. B (gotowość do prowadzenia pojazdu służbowego)
Pozostałe oferty pracy w firmie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Wyświetleń: 147