kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie miejsce pracy: Kraków
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca pod presją czasu.
Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Kontroluje domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy, powiatowe centra pomocy rodzinie, placówki całodobowej opieki – w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań w zakresie pomocy społecznej. Opracowuje wzory dokumentów związanych z zawieranymi umowami na zadania, na które jest przekazywana dotacja, opracowuje dokumentację pokontrolną oraz przygotowuje projekty zaleceń pokontrolnych. Nadzoruje merytorycznie prawidłowe wydatkowanie środków przekazywanych dla jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
- Opracowuje projekty decyzji administracyjnych: związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku; decyzji związanych z nałożeniem kary pieniężnej za nielegalną działalność, za niewykonanie zaleceń pokontrolnych oraz o czasowym lub stałym cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki z powodu niewykonania zaleceń pokontrolnych
- Współuczestniczy w sporządzaniu projektu planu kontroli i monitoruje jego bieżące wykonanie
- Uczestniczy w pracach komisji w celu oceny wniosków w ramach konkursów Ministerstwa Rodziny i Pomocy Społecznej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing - potwierdzone kopiami dyplomów lub innych dokumentówdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej- potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej - potwierdzone kopiami świadectw lub innych dokumentów
- bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu postępowania administracyjnego, rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- posiadanie prawa jazdy kat B
- umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
- umiejętność pracy w zespole
- asertywność
- komunikatywność (w tym umiejętność komunikacji w mowie i piśmie)
- umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych oraz rozwiązywania problemów
- umiejętności diagnostyczne i analityczne, umiejętność selekcji informacji
Pozostałe oferty pracy w firmie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Wyświetleń: 155