kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie miejsce pracy: Kraków
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, stres, presja czasu wynikająca z konieczności załatwiania dla ministerstw spraw w bardzo krótkim terminie (nawet kilkugodzinnym) oraz w krótkim okresie czasu (1 dzień) jednoczesne wykonywanie kilku terminowych zadań (zadania i terminy wynikające z ustawy o finansach publicznych)
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Realizuje budżet Wojewody w zakresie wybranych zagadnień z obszaru polityki społecznej, w tym w szczególności w zakresie inwestycji, między innymi poprzez: dbanie o aktualizację planów finansowych i dokonywanie zmian w planach finansowych, dokonywanie zmian w harmonogramach rocznych, rozliczanie miesięcznych dotacji przekazywanych do jednostek samorządu terytorialnego, analizowanie wniosków składanych potrzeb między innymi przez jednostki samorządu terytorialnego / jednostki podległe / podmioty niepubliczne, przygotowywanie projektów umów, weryfikowanie projektów umów oraz umów przygotowanych przez oddziały merytoryczne, wnioskowanie do Wydziału Finansów i Budżetu o przekazanie miesięcznych dyspozycji przekazania dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych, opracowywanie wniosków do właściwych ministerstw o uruchomienie środków finansowych w ramach rezerwy ogólnej i rezerw celowych
- Analizuje wykonanie zadań rzeczowych oraz dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego / w jednostkach podległych / podmiotach niepublicznych
- Planuje roczny budżet Wojewody w zakresie działania Wydziału (w układzie tradycyjnym w horyzoncie czasowym 2-letnim, w układzie zadaniowym – w horyzoncie czasowym 4-letnim) – poprzez opracowanie założeń do planu, opracowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, podział środków finansowych dla Wydziału / jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych w celu zapewnienia środków finansowych na realizację zadań jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych
- Kontroluje prawidłowość wykorzystania środków finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego / jednostki podległe / podmioty niepubliczne w celu zapewnienia racjonalnego, efektywnego i terminowego wykorzystania środków publicznych oraz realizacji zadań, na które środki te zostały przeznaczone, zgodnie z przepisami prawa i ustalonymi procedurami
- Zbiera, gromadzi i przetwarza danych, w tym w zakresie rozliczania środków publicznych w obszarze polityki społecznej, poprzez pozyskiwanie i analizowanie informacji z jednostek samorządu terytorialnego/ jednostek podległych / podmiotów niepublicznych w celu opracowania zbiorczych zestawień dla potrzeb statystycznych, analitycznych i planistycznych na potrzeby właściwych ministerstw i innych organów. Przygotowywanie projektów odpowiedzi dotyczących udzielenia informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość przepisów z zakresu ustaw i przepisów wykonawczych objętych zakresem działania Wydziału, w tym w szczególności ustawy o finansach publicznych, o pomocy społecznej, Kodeks postępowania administracyjnego, szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office (Excel) - będzie sprawdzone podczas egzaminu
- umiejętność syntetycznego i analitycznego myślenia, w tym analizy materiału zawierającego dużą liczbą danych liczbowych, obiektywizm w ocenie zebranych danych, porównywanie danych z różnych źródeł (analizy krzyżowe), rozróżnianie informacji istotnych od nieistotnych, dostrzeganie zależności między nimi i umiejętne formułowanie wniosków
- umiejętność ustalania priorytetów działania i proponowanie nowych rozwiązań
- umiejętność realizacji zadań przy ograniczonych zasobach, w tym pod presją czasu i gospodarowania dużymi środkami publicznymi
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość oprogramowania CAS (centralnej aplikacji statystyczna), EZD (elektroniczne zarządzanie dokumentami)
- umiejętność współpracy, pracy w zespole i obiektywizm
- komunikatywność, swoboda wypowiedzi
- umiejętność pracy w sytuacjach stresujących, zwłaszcza pod presją czasu
- umiejętność negocjacji
- umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
- dobra organizacja pracy i zaangażowanie
- angażowanie się w pracę indywidualną i zespołową
Pozostałe oferty pracy w firmie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Wyświetleń: 153