kandydatów
Specjalista
Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie miejsce pracy: Kraków
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Nietypowe godziny pracy, w tym dyżury, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)- realizacja szkoleń i spotkań poza siedzibą pracodawcy poza standardowymi godzinami pracy urzędu, np. realizacja szkoleń dotyczących legalizacji pobytu i pracy w krakowskich uczelniach wyższych w godzinach popołudniowych, udział w targach pracy i konferencjach w weekendy oraz innych przedsięwzięciach dedykowanych problematyce wjazdu, pobytu i pracy obywateli państw trzecich.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Udziela obywatelom państw trzecich szczegółowych informacji (telefonicznych, za pośrednictwem e-mail, bezpośrednio w siedzibie Urzędu oraz poza nią) z zakresu ogólnych zasad legalnego pobytu, wjazdu do Polski oraz zatrudniania obywateli państw trzecich, indywidualnych kwestii związanych z pobytem i pracą w Polsce obywateli państw trzecich oraz przepisów migracyjnych.
- Inicjuje i realizuje dodatkowe działania informacyjne i konsultacyjne dedykowane sprawom obywateli państw trzecich oraz bierze aktywny udział w wydarzeniach służących promocji zadania projektowego infolinia/informacja „info.opt”. Działania dotyczą kwestii prawnych i informacyjnych wymienionych w zadaniu pierwszym.
- Opracowuje i aktualizuje materiały szkoleniowe oraz informacyjne i instruktażowe, w tym materiały audiowizualne dotyczące legalizacji pobytu i pracy obywateli państw trzecich.
- Uczestniczy w konsultacjach międzywojewódzkich, wizytach studyjnych na szczeblu lokalnym i międzynarodowym oraz innych wydarzeniach służących wymianie dobrych praktyk w zakresie obsługi spraw legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców. Pozyskuje dobre praktyki, buduje bazy wiedzy oraz wypracowuje i wdraża propozycje zmian i usprawnień w zakresie realizacji usługi informacyjnej oraz problematyki obsługi spraw legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego związane z obsługą klienta- potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- Znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego na poziomie zaawansowanym (zostanie sprawdzona podczas egzaminu)
- Bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Konwencji Wykonawczej do Układu z Schengen.
- Znajomość struktur administracji publicznej i ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność definiowania potencjalnych sytuacji związanych z podejrzeniem naruszenia porządku prawnego (zjawiska: nielegalna migracja, handel ludźmi)
- Biegła znajomość obsługi MS Office (Word, Excel) – poziom zaawansowany
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Komunikatywna znajomość języka rosyjskiego lub ukraińskiego.
- Umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku pod presją czasu oraz w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych.
- Umiejętność rozwiązywania problemów, kreatywność.
- Umiejętność analitycznego myślenia, obiektywizm.
- Komunikatywność, asertywność.
- Komunikatywność, asertywność.
Pozostałe oferty pracy w firmie Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Wyświetleń: 209